"Do you see someone else up there?" sa min chef.
"No?"
"Be sharp."
"Okay.. fine, one sec" sa jag.
"So?"
"Oh my god..." sa jag och kollade ner på min väsk där den röda laserpricken var. Jag slängde mig på marken och hörde ett skott. 
"What tha hell was that?!" sa Sasha.
"Laser!"
"Where?" sa John. Då hördes ett till skott och jag blundade länge. 
"INNA?" skrek alla tre.
"I'm here! Let me get down" sa jag och tog upp mina pistoler och sköt mot lasern. Jag hade ingen aning om var han/hon satt. Jag sprang ner i byggnaden igen. Väl nere på gatan så gick jag fort mot min jobbyggnad.  Jag gick fort in och tog hissen till våning 47. Jag såg min chef på sitt kontor. Jag gick direkt in och smällde igen dörren så hela kontoret kollade.
"Your piece of shit! You think I wanna go out there and let myself get killed?!"
"You have to go out there! Their concert starts by now!!" Jag himmlade med ögonen och fnös. Han gick fram till mig och tog tag i mig och ställde mig mot väggen.
"Even if you quit they'll be looking for you. You can't look back and you can't hesitate for even a second!" fräste han.
"I don't want this!!"
"You think I do?! You think I want you killed?! This is a dangerous job and you know that! Get some courage in that body and walk it out!" väste han.
"They'll kill me?"
"Just like that." sa han och kollade in i mina ögon.
"Fine. They wanna play a game? Let's play a game."
 
Jag trängde mig genom skrikande tjejer och poliser. Någon tog tag runt min handled och drog mig åt sidan. När personen släppte laddade jag pistolen och vände mig om.
"Oh my gosh John" sa jag och stoppade ner pistolen lika fort.
"Found something?"
"Nope. You?"
"Actually I think it's clear" sa han och jag nickade.
"Boss? Can you hear us?"
"Yeah, If you say it's clear. I think so to though. Your off for today."
"Thanks." sa båda och nickade mot varandra. Sen gick vi åt varsitt håll. Jag gick hem.
 
Det knackade på dörren och jag öppnade.
"Louis?" sa jag.
"Surprise!"
"How did you find me?"
"Your not the only one with spion skills"
"I'm not a spion." skrattade jag och släppte in han.
"So.." sa han.
"Lou?" avbröt jag.
"yeah?" sa han osäkert.
"What are you doing here?" sa jag och skakade med ett flin på läpparna på huvudet.
"I was just following up on that kiss"
"We haven't kissed yet"
"Yet"
"I don't know you Louis"
"But you will"
"What?"
"Meet me tomorrow, 2 Pm, where we last met"
"But.."
"No "but", be there" sa han och log stort innan han lämnade lägenheten.
"But don't leave." avslutade jag. Men han hade gått. Jag stängde dörren och la mig på sängen, drog av mig västen och mina vapen. Jag kollade på min mobil. Nej, Inna. Inte än.
_________________________________________________
kort kapitel så 1 kommentar :D

1 kommentarer

Linnea

18 Jun 2013 00:27

Å vad bra :)

Svar: tack! :D
None None

Kommentera

Publiceras ej