Jag vaknade morgonen efter och satte på mig mina jobbkläder. Jag tog en kopp kaffe och kollade instagram.
Efter några minuter satte jag på mig skorna och gick ut från min lägenhet. Jag gick mot mitt jobb. Väl där gick jag och satte mig på mitt kontor. Min chef kom in.
"So... their second concert is canceld."
"What?" flög det fort ur mig.
"Not really canceld but.. they moved it."
"What? They can't do that?"
"No they can't, I was just kidding with you"
"Isn't funny" sa jag och pekade på honom och skrattade lågt.
"I'm off to somewhere 2 pm today... hope you don't mind."
"What's up?"
"umm.." sa jag och vart röd om kinderna.
"Your 19.. wait wait.. LOUIS! HA!"
"Please boss... I have a good feeling about this"
"Your having your lunch at 2 today"
"THANK YOU!" sa jag och flög upp och kramade honom. Jag började gå mot dörren.
 
När klockan var kvart i två gick jag ut från mitt jobb och gick till stället jag hade stött på Louis tidigare. Jag stannade och någon minut senare kände jag ett par armar lindas runt mig.
"So, should we go to time square and do that kiss?" sa han.
"But.. I don't even know you?"
"So? It's just a kiss"
"Just a kiss? Oh. I thought It'll be more than a one night thing"
"You did?"
"I do"
"You do?"
"Sure as hell"
"Why do you want that? I'm in london.."
"Because I know I don't know you but You're special. I like how you were so honest about this. How you told me you wanted to kiss me and how you made this happen in 2 days. And above all, I want to get to know you. And I want it to last.. And so what if you live in London? You know what?"
"What?" sa han med tårar i ögonen så jag också fick det.
"You're here. Right now, you're here. Not in London, your in front of me."
"Let me tell you something, Inna. I didn't want to kiss you."
"What?" sa jag förskräckt.
"Because I want to. Want, not Wanted I wasn't sure about how you felt about it all. That's why I just wanted to make it easy. One kiss is easy. No emotions. Just a kiss."
"But this is diffrent" snyftade jag.
"Why?" frågade han och torkade en tår.
"Because it is emotions, feelings."
"I'll tell you what sweetie.. If you want this, want to stay with me. Then meet me up here, at midnight" sa han och pekade på taket.
"But if you don't want anything to do with me, you think it'll be hard and stuff.. then don't come. I'm leaving tomorrow. So I can understand if you don't show up. I want this, I want you. I want us. The rest is up to you, Baby. And hey, pick right" sa han och pussade mig i håret och jag kollade på hans rygg när han gick därifrån.
 
När klockan slog 00:00 låg jag i sängen och stirrade på den, klockan. Jag satte på radion på den och hörde "Just a kiss - Lady Antebellum" Jag slog till den så hårt att den flög ner på golvet. Jag brast ut i tårar och kastade täcket åt sidan och ställde mig upp i min lägenhet. Den pyttelilla 1:an hade ett stort panoramafönster vid sängen, såg ut över manhattan. Gick jag tre meter åt göher var jag i köket, gick jag två åt vänster hade jag badrum. Perfekt för mig.
Jag drog händerna gråtandes genom håret. Paniken regnade över mig. Jag rusade in i badrummet och sköljde ansiktet.
"You're so stupid Inna!" skrek jag och slog till mig själv.
 
Dagen efter skulle jag och min chef skydda dom på flygplatsen. Jag och min chef gick några meter från han och killarna och några säkerhetsvakter. Han såg mig och stirrade på mig. Jag tog ett djupt andetag och kollade ner på mina fötter och kollade sen på han igen, då himlade han med ögonen och vek av mot mig. Alla stannade, killarna, livvakterna, min chef, fansen. Aaa, till o med fansen stannade och glodde. Han tog tag i min arm och vände mig mot honom, utan protest.
"Sorry but you picked wrong!" sa han och skakade på huvudet innan han la händerna runt mitt huvud och kysste mig. Mitt hjärta bultade så fort. Han kollade sen på mig.
"Imagine that on time square." sa han och började gå. "Louis stop!!" sa jag högt och alla vart tysta. Alla. Han stannade, men vände sig inte om.
"I'm sorry. I'm sorry for not showing up, I was scared. I had panic. You live in london. As you said." började jag. Han vände sig hastigt om och började gå med snabba steg mot mig medans han sa;
"I say Inna! Right now, I'm right here! I say as you said. I quote. Do you remember that?" sa han och stog nu med sin krop tätt emot min.
"I'm sorry! Let's just leave it at that!!" sa jag. Jag backade två steg.
"Oh no missy, your not backing now! I'm not making the same misstake, you're not getting to decide this time. I am. And I say we start it. We start this with one more kiss. I'm not gonna say kiss me if you would like to date me becuase last time, you picked wrong. I'm gonna go for it" sa han och gick mot mig och jag backade ett steg men han drog in mig i sina armar och kysste mig. Och jag kysste han tillbaka. Jag fick en uppenbarelse och la händerna i hans hår och kysste han intensivt.
"That's the spirit" viskade han.
"No, You're my spirit" viskade jag.
"Oooh god.. this will go far." svarade han.
"Now what?"
"I'll call you everyday."
"Pinky swear on that" sa jag med pannan mot hans.
"I pinky swear on that" sa han och pussade mig på näsan och gick sakta därifrån. Jag ställde mig brevid min chef när jag insåg att alla fans glodde på mig när killarna hade gått ombord på planet.
"You know that, that was their last concert on this tour?"
"I know."
"He'll be back Inna"
"I know he will. He wont give up without a fight."
"He's in love."
"Oh come on" skrattade jag och slog han på armen. 
"ooh someone else too" retades han och jag skrattade och vi återgick till jobbet.
 
~7 veckor senare~
 
When your waiting for something, something you want more than air, waiting is a long time. It's been 7 weeks without you here, It dosn't go a day without you calling me. But I want more, I want to feel you here. I want your arms around me and your lips against mine. Not one single panic thingy again though. TAKE ME BACK!
 

"Inna, you're here! Good you made it this fast. There's this guy, in rooftop! Riiight here" sa han och visade på kartan.
"o..." sa jag bara.
"What?"
"Nothing.. Louis thing." sa jag. Där var det jag skulle möta honom vid midnatt när jag inte kom. 
"This is a bad guy. You better go fast. Heavy weapons involved"
"I'm going right now" sa jag och  började gå. Jag visste ju exakt vart jag skulle.
 
Väl uppe på taket stog flera poliser med pistoler riktade mot honom. Han hade mörk luva och stog med ryggen mot oss. Jag tog fram min pistol.
"PUT SLOWLY YOUR HANDS BEHIND YOUR BACK" sa jag högt. Han gjorde som jag sa,
"Turn around!" sa jag. och han vände sig sakta om. Jag sprang fram och hoppade upp i hans famn. Han fångade mig och höll under min rumpa. Jag drog av hans luva och la händerna på hans huvud och kysste han. Det gick över till strul.
"You really got me Lou" sa jag och han släppte ner mig.
"Thanks, guys." sa ja och vinkade mot poliserna. Dom nickade och vinkade och gick.
"You didn't call me today.." sa jag och kollade sarkastiskt ner.
"Hmm... baby I'm sorry. But you know what?
"What?" sa jag och han tog upp mitt huvud.
"I'm right..."
"...here" avslutade och jag slog armarna om hans mage. Vi gick med armarna om varandra ner.
"So that.. hrm.. hrm.. kiss on time square?" sa jag.
"I really really like this start!" skrattade han och jag drog med han.
_________________________________
förlåt för att ni har fårr vänta ett.. tag... men sjukt långt kapitel så vill ha 2 kommentarer av er! kram! Trevlig "sen" midsommar btw :)

2 kommentarer

Linnea

23 Jun 2013 00:22

Å vad bra!!!:)

Svar: Taaack :D
None None

Anonym

25 Jun 2013 18:06

Jag är en TRUE directioner... fast jag haaaatar VERKLIGEN Zayn för att han är en muslim jäkel... ;)

Svar: Ska stoppa upp "true" i ditt rövhål! Och hjärtat varför är du anonym? Ha det så jäkla bra! PUSSSS :*********
None None

Kommentera

Publiceras ej