Våra ögon spändes i varandras när vi riktade pistolerna mot varandra. 
"Drop the gun girl"
"Let go of the little girl!" svarade jag.
"You go first" sa han. Jag kollade på flickan som var 8 år kanske.
"Okay this is what we'll do.." började jag och slutade sikta på honom. Jag gick mot bordet i hans lägenhet. Sen kollade jag upp på honom.
"Drop the gun" fräste han äckligt.
"Ohh cut the crap." sa jag och siktade på honom igen och avlossade ett skott. Träffade huvudet. Han föll ihop på golvet och flickan sprang fram till mig och kramade mig. Jag lyfte upp henne och gick ut från lägenheten, jag gick ner till min bil och körde till kontoret. Jag gick in med tjejen och min chef mötte mig.
"Good work Inna!" sa han och gav mig en klapp på axeln. Flickan sprang till sin familj.
"Baby!!!" sa dom och kramade henne.
"Thank you so much! Owh... thank you!" sa mamman när jag gick fram till dom.
"It's my job" sa jag och blinkade med ena ögat. Well, here I stand. Inna är mitt namn, normallång, brunt hår som räcker mig till svanskotan. Fylliga läppar och bruna ögon. Jobbar som hemligt agent. Nobody sees nobody knows är mitt motto. Ganska ung för mitt yrke, 19 år. 
 
Jag gick in på mitt lilla kontor och satte mig ner i stolen. Jag gick igenom lite papper. Min kollega Sasha kom in.
"Intruders in D plan!" sa hon och hade sin pistol i handen.
"Shit" sa jag och reste mig snabbt. Jag gick ut till huvudkontoret och ställde mig brevid min andra kollega, John.
"Where do we have the little sweetie" sa jag och tog över hans dator och sökte mig in på sidan där man såg byggnaden. Jag tryckte på alla kameror på datorn och såg personen. 
"Black hoodie, clever guy" sa jag.
"Who is that and what do he want?" sa John.
"My name is Nic and I'm here to kill her" sa han och nickade mot mig. Mina ögon smalnade och jag tog fram min pistol exakt samtidigt som han. Sasha ställde sig brevid mig med sin pistol.
"Sasha go" sa jag bestämt och hon backade. Nic riktade pistolen mot mig.
"Our company against yours" sa han.
"Here's something for you to bite on Nic, our company always win." sa jag och han skrattade.
"Not this time babe" sa han och tog några steg fram. Nu stog han 3 meter ifrån mig.
"You think" sa jag och han kastade bort först hans men sen mitt vapen. Han tog tag runt min nacke och kysste mig. Han slutade kyssa mig och flinade mot mig. 
"I'm not dumb sweetie" sa jag och sparkade honom i magen så han tog ett steg bak. Jag tog min skinnjacka och drog den runt hans nacke, sen trycke jag han mot mig och skallade honom. Jag sparkade han i magen igen och han flög bak och landade på golvet. Han sprang upp och vi båda gled ner på golvet efter våra pistoler. Vi riktade dom mot varandra.
"Ah, the kissing move. Clever" sa jag.
"You didn't buy it so no.."
"It was a really good kiss."
"Want one more?"
"Come here baby" sa jag och vi tog ner pistolerna och kysste varandra. Byggnaden har 50 våningar, vi är på 47 våningen. Jag vred han om så han stog mot glaset. Sen dunkade jag min armbåge under hans haka och hans huvud slungades bak. Jag puttade honom hårt ut mot glaset, det krossades. Han föll. Jag hann ta hans pistol. Jag backade undan från fönstret.
"Classy done." sa alla på kontoret och applåderade.
"That guys, is how you deal with a hot enemy" sa jag och skrattade.
 
När jag kom hem så satte jag på tvn och gick till köket.
"PEOPLE ARE ALREADY OUT, WAITING FOR THE POPULAR BOYBAND ONE DIRECTION TO ARRIVE. TOMORROW IS THEIR CONSERT AT TIME SQUARE, GIRLS ARE CRAZY" sa en reporter på tvn. Jag gick ut och kollade när 5 bilder täckte tv skärmen. Sen kom reporten upp igen. 
"So they're coming here? To New York. God damn it.." sa jag. Det kommer vara mycket jobb imorgon. Just då ringde min chef.
"Hello Inna!"
"Heey boss"
"One direction is coming to New York, as you might have heard.."
"Yepp.. heard it"
"Anyway, your gonna be their hero. Their "protecter" and your job, is to keep them safe."
"Oh my god.. well.. sure, okay, see you tomorrow"
"Goodnight"
"You to!" sa jag och la på. 
"Wow.." sa jag i min lägenhet som faktiskt var ett kvarter ifrån Time Square. 
_______________________________________________________________________________
Minst 2 kommentarer! vad tycker ni? :D

4 kommentarer

Linnea

13 Jun 2013 23:45

Jätte bra!:)

Svar: tack! c:
None None

Klaudia

14 Jun 2013 23:53

NÄSTA DEL! :D

Svar: kommer!
None None

jennifer

15 Jun 2013 09:14

Super duper BRAAAA! Mer x

Kram xx

Svar: TAACK :D kramar! xx
None None

Tilde

15 Jun 2013 23:16

Meeer braiga duuu! <3

Svar: Ute nu!
None None

Kommentera

Publiceras ej